sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Selkä kipuilua

Nyt on sitten oikein juhlimalla juhlittu, mutta eipäs ne  tähän loppuneetkaan. Meillä on kyllä ollut nyt aivan älyttömästi kaikkia kekkereitä, joka viikon loppu on ollut jotakin. Ensi viikolla on mun serkun ja kummilikan syntymäpäivät ja siitä seuraavalla viikolla on meidän Iitan 3 vuotis synttärit. Ihan mahdotonta, että sekin likka on jo niin iso. Justiinhan se syntyi ja oli näin pieni. Mä aijon järkätä likalle my little pony synttärit, koska se tykkää niistä ihan hulluna(äitikin saattaa niistä tykätä). Heheh
Tänään on ollut selkä ihan järkyttävän kipeä, aamupäivällä en meinannut päästä kävelemään ollenkaan. Iskiashermo särkee ihan järkyttävästi tuolta oikealta puolelta. Millään en olisi halunnu lähteä liikkeelle sohvalta, jotenkin joka kerta kun nousi niin se kipu vain paheni. S sitä sitten vähän hieroi ja se antoi pikkasen periksi. pääsin hieronnan ansiosta muksujen kanssa ulkoilemaan. Ensin käytiin kattomassa kun isi pesee autoa ja pääsi Iita ja Väinökin sitten kokeilemaan. 

Sitten me mentiin pihalle ja sillä aikaa kun muksut leikki hiekkalaatikolla niin mä pidin itelleni kuntopiiriä. Ulkona on niin helppo tehdä kaikki kyykyt. Askelkyykyt varsinkin on kiva tehdä ulkona kun on paljon tilaa edetä. En kyllä tiedä yhtään miten typerältä naapureiden mielestä näytän kun sielä yksin teen jotain syväkyykkyjä. Noo saavatpas jotain iloa päiviinsä. Vihdoin alan olemaan niin terve, että pääsee huomenna salille. Ja voi vitsi sinne on tullut juoksumatto, pääsen testaamaan sellaistakin. Kyllä ihminen voi olla onnessaan salin uusista hankinnoista. 

Jospa tämä selkä antais kans periksi kun pääsee taas kunnolla liikkumaan. Toki pitäis taas mennä laittamaan selkänikamia takaisin paikalleen, eivät meinaa nimittäin pysyä omilla paikoillaan. Synnytyksen jälkeen en meinannut päästä kävelemään kun selkä oli niin kipeä ja menin käymään sitten modernilla vyöhyketerapeutilla. Sen mielestä mun olis pitänyt tulla aikaa sitten sen luon korjauttamaan selkäni niin elämäkin olis ollu puolet helpompaa. Mulla oli pois paikoiltaan häntäluu,häpyluu ja SI-nivel. Nykyään tunnistan heti oireet kun tuo SI- nivel menee pois paikoiltaan, alkaa toinen jalka tehdä kepposia ja samoin alaselkä. No sinne matka käypi ensi viikolla. 

Pitäis mennä hierojallekkin piakkoin, appiukko lupasi mulle varata ajan yhdelle hyvälle hierojalle. Viime kerralla kun kävin siellä niin jalat oli kunnossa puolisen vuotta. Nyt taas alkaa takuta, mutta onneksi sinne voi mennä aina uudestaan. Hän hieroo noi lihaskalvot auki, ja voi piru kun se tulee kipeää, mutta sen jälkeen olo onki ihan järkyttävän kevyt.
selän kuntoutusta
Eilen toki toi selkä meni jumiin siitäkin kun sain tämmösen ihanan palleron nukkumaan mun mahan päälle sohvalle. Nukkui siinä ainakin pari tuntia, kun en malttanut viedä pois. Täytyy vielä antaa nukkua sylissä kun hän siihen haluaa tulla. <3


Nyt täytyy mennä tekemään kullalle eväät kouluun, kun S ei halua syödä kouluruokaa. Joten olen ihana vaimoke ja joka päivä väsään ruuat valmiiksi, että saa S:kin jotain syötyä. :D
Hyvää yötä: Laura <3




4 kommenttia:

  1. Voi ei, aika pahalta kuulosta :( ja mä kehtasin joskus luulaa et mulla on selkäongelmia :D vanhusten kaa työharjoittellun jälkeen jos kannan painavia, nii alkaa heti tulla ihmellinen kipu yhteeb kohtaa ja pysy päivän aikana..
    Voimia todella paljon ja oikeib hyvä alkava viikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Selkä kipu on inhottavaa kaikissa muodoissa:( mulla se vain on vähän enemmän rikki välillä! :D samoin <3

      Poista
  2. Ihania nuo teidän lapset ❤

    VastaaPoista