lauantai 18. huhtikuuta 2015

Ruokavalio asiaa

Moni on ollu todella kiinnostunut mun ruokavaliostani. Joten tässä se nyt tulee.

Aamupalaksi syön joka aamu smoothien. Siihen tulee mehukeittoa, maitorahkaa, pilttiä, leseitä, oliiviöljyä ja salipäivänä kaurahiutaleita. Joskus taas sitten teen leivän tuon kaurahiutaleiden tilalle. Laitan siihen päälle kalkkunaleikettä, juustoa, kurkkua, tomaattia ja salaattia. Syön leipää nimeltä real. Se on oikeasti tosi hyvää, kun siihen vain tottuu. Oon ennen ollut suuri vaalean leivän kuluttaja ja oli vaikea tottua tuohon leipään. Aamupalalla mulla on  aina proteiinia, koska se pitää hyvin nälän poissa. Olen aina ollut todella huono syömään aamulla ja jos sitten joskus söin aamupalan niin maha tuli kipeäksi. Nyt en mistään hinnasta jättäisi aamupalaa pois. Heti kun oon herännyt ja tehnyt lasten aamutoimet niin syön aamupalan, muuten iskee huono olo.



Lounaaksi syön melkein aina jauhelihaa, raejuustoa ja kasviksia. Yritän pitää huolen siitä, että kasviksia tulee molemmilla aterioilla 200-250 g. Kanaa teen todella harvoin, koska jauheliha on yksinkertaisesti paljon halvempaa. Ja muutenkin mulle maistuu paremmin se jauheliha. Syön aina atrian 9,5 % jauhelihaa. Silloin kun jauheliha tökkii niin korvaan sen kananmunan valkuaisilla. Kananmunat on hyviä proteiinin lähteitä.  Joskus kun oon oikein laiska syön tonnikalaa ja raejuustoa. En oo mikään suuri kalan ystävä. Tonnikala on ainut kala mitä syön. Kasviksista mä rakastan kurkkua ja porkkanaa ja sen myös näkee mun annoksissa. Niitä on joka ruoalla.






Välipalana syön melkein aina maitorahkaa ja pilttiä. Se on vain niin helppo tehdä. Joskus kun oon liikenteessä niin otan mukaan välipalaksi proteiini patukan, mutta hyvin harvoin.


Päivällisellä mulla on sitten mukana myös makaroni,riisi,couscous tai peruna. Yleensä se on joko makaroni tai couscous. Treeni päivänä on sitten enemmän hiilareita kuin lepopäivinä. Joskus teen kanasta kebabia. Se on tosi hyvää, mutta kauhean usein en jaksa sitä tehdä. Jauhelihastakin voi tehdä kebabia, mutta mun mielestä se ei oo yhtä hyvää kuin kanasta. Kasvissosekeitto on myös hyvä vaihtoehto jos kasvikset muuten tökkii. 




 Monesti ihmiset kysyy, että enkö vieläkään syö normaalia ruokaa. Kyllä mä mun mielestä joka päivä syön normaalia ruokaa. Se on vain tehty puhtaista raaka-aineista. Ja kun syön näin, niin tunnen oloni paljon virkeämmäksi. Elämässä täytyy tehdä niitä valintoja. Ja kyllä mä myös käyn pizzalla ja hampparilla. Rakastan pizzaa ja se on myös mun heikkous. Mutta kohtuus kaikessa. Herkkupäivän yleensä vedän vähän överiksi. 

Iltapalaksi syön usein smoothien. Joskus  teen sitten pari leipää iltapalaksi. Kumpaa nyt sitten tekeekään mieli. 
Siinä se mun ruokavalio nyt sitten on. Ei kovin erikoinen, mutta toimiva. :) 


2 kommenttia:

  1. Jännä miten ihmiset pitävät säännöllisesti ja puhtaasti syömistä "epänormaalina"? itsekkin syön säännöllisesti puhdasta ruokaa ja se on usein kaikille muille ongelma paitsi itselle.. He pitävät ilmeisesti epäsäännöllistä naahimista ja mättöämistä normaalina..:D Kovasti kysellään koska alan syömään normaalisti, mutta samaa voisi myös heiltä kysyä! :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle edelleen sanotaan kun syön muiden kanssa välillä samaa ruokaa, että "jaa säkin oot alkanu syödä normaalia ihmisten ruokaa" :D:D

      Poista