tiistai 31. maaliskuuta 2015

Dieetti ajatuksia

Taas on palattu dieetin ihmeelliseen maailmaan. Viimeksi kun aloitin dieetin niin maha oli  kipeä ensimmäisen viikon. No niin on nytkin. Ilmaa  mahassa on vaikka kuinka paljon. Näytän ihan sitä, kuin olisin raskaana. Eli jos tällä viikolla satutte näkemään mut jossain kylillä niin EI, en ole raskaana. Ensi viikolla olo onkin sitten jo loistava, jos menee samaa kaavaa kuin viimeksi.

Silloin, kun olin ensimmäisen kerran superdieetillä, niin olin vähän epäileväinen koko juttua kohtaan. Miten muka 6 viikossa voi tapahtua yhtään mitään? Olin kuullut, että joillakin ihmisillä on tippunut paino jopa yli 17kg kuudessa viikossa. Tulin ajatelleeksi, että ihmisiä vain huijataan, että ne aloittaisi superdieetin. Sanottiin, että semmonen keskiverto tiputus määrä on noin 7kg kuudessa viikossa. En uskonut siihenkään, mutta serkku sai mut lähtemään mukaan superdieettiin. Se on ollu mun yksi elämäni parhaimmista päätöksistä. Päätin silloin, että vaikka mitään ei tapahtuisikaan niin vetäisin koko dieetin kunnialla loppuun saakka. Vain silloin voisin  olla varma, että mä en itse tehnyt mitään väärää vaan noudattanut ohjeita pilkulleen. 

Ensimmäinen viikko oli tosi vaikea. Mahaa särki ja en meinannut millään jaksaa syödä kaikkia ruokia, mitkä oli määrätty. Liityin superdieetti ryhmään facebookissa, jos saisi sitä kauttakin vähän kannustusta elämäntaparemonttiin. Luin sieltä kuinka monet iloitsivat, että paino on tippunut jo  monta kiloa ensimmäisellä viikolla. Mulla paino nousi ensimmäisellä viikolla 4 kg, voitte varmaan kuvitella mitä se tekee motivaatiolle. No toisella viikolla paino oli edelleen +3kg. Suunnattomasti otti päähän, kun minä joka oli noudattanut kaikkia annettuja ohjeita pilkulleen niin olin superdieetin toisella viikolla 3 kg painavampi kun sille alettuani. No kolmannella viikolla paino oli edelleen +2kg. Näillä eväillä mentiin eteenpäin, vaikka motivaatio ei ollutkaan huipussaan. No mikä sai mut sitten jatkamaan dieettiä oli se, että mä päätin etten anna periksi. Ihmisen pitää pystyä olla 6 viikkoa dietillä, sen verran täytyy olla itsekuria. 

 Vaikka se paino ei tippunut, huomasin omassa olossani todella paljon muutoksia. Mä kärsin ennen dieettiä pahasta unettomuudesta, en saanut koskaan nukuttua kunnolla. Uni ei tullut ja sitten kun se tuli heräilin koko ajan. Olin joka päivä todella väsynyt, enkä jaksanut tehdä paljonkaan. Jo superdieetin ekalla viikolla huomasin tähän tulleen muutoksen. En välttämättä saanut heti nukuttua, mutta sitten kun uni tuli nukuin todella sikeään. En heräillyt kertaakaan yöllä. Huomasin olevani ihan eri ihminen.  Ensimmäisellä viikolla jokapäiväinen turvotuskin oli hävinnyt. Sitä tuli väsyneenä ja kiukkuisena syötyä pelkkää leipää ja juotua kahvia. Nyt kun söin terveellisesti ja nukuin hyvin tunsin taas olevani elämäni kunnossa. Tämä on syy miksi tunnen, että superdieetille lähtö on ollut yksi parhaista päätöksistä. Mietin usein, että mitä jos en olisi lähteny mukaan tähän projektiin. Kärsisinkö edelleen unettomuudesta? Olisinko koko ajan väsynyt? No näihin asioihin en tuu koskaan saamaan vastausta, mutta olen todella onnellinen nyky tilanteeseen.

Mun paino ei tippunut paljoakaan superdieetin aikana, mutta senttejä lähti koko kehosta yli 60cm. Ja se on oikeasti paljon se. Mulla on aloitus ja lopetus kuvat, mutta niitä ei kehtaa julkaista. On muuten aika hirveän näköistä katseltavaa. Dieetin aikana ei kannata, välttämättä tuijottaa sitä puntaria. Ottakaa mittanauha käyttöön. Ja ottakaa itsestänne aloituskuvat, niistä näkee kaikista parhaiten oman etenemisen. Omat silmät sokaistuu itselleen ja ei välttämättä näe mitään muutoksia, vaikka niitä olisikin tullut paljonkin. Mä edelleen välillä katon itseäni peilistä ja ajattelen, että mikä läskikasa sielä seisoo. Jotenkin se oma silmä ei enään näe, mitä kaikkea on saanut aikaiseksi, mutta onneksi kuvat sitten yleensä pelastaa tilanteen. 

Jos teillä on jotain kysyttävää superdieetistä, niin vastailen mielellään. Mun kokemukset superdieetistä on ihan mahtavat, ja se teki mun elämästä paljon helpompaa. :)




-Laura :) 






5 kommenttia:

  1. Ittellä on nyt puntari kielto päällä, pahimassa tapauksissa käyny puntarilla jopa 3 kertta päivässä! Ja tottakai ku tulosta ei näy siellä heti, nii mieliala siitä kärsii, mikä on aika paha tässä projektissä. Mut hei sä oot todella hienosti saanut elämäsi kuntoon, ihailen sua ja sulta säteilee motivaatiotta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mä en onneksi edes omista puntaria :D toivottavasti muutkin löytäis mun blogin ja sais siitä motivaatiota :)

      Poista
  2. Uskomattoman hienon saavutuksen oot tehnyt! Liityin lukijaksi ja jään seurailemaan sun mielenkiintoista blogia! :) Käy kurkkaamassa mun blogi ja liity ihmeessä lukijaksi jos miellyttää! :)
    http://jjennikaroliina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :) kiva, että blogini miellyttää! :) kävin kurkkaamassa, mutta en vielä kerennyt syventymään tekstiin! Mut illalla lukasen ajatuksella läpi :)

      Poista
  3. Löysin sun textin sattumalta,ja olin ihan et WAU mikä nainen!! :-) Ja alan varmasti seuraa sun juttuja! Hei mistä löydän enemmän tietoa siitä super dietistä?? Mitkä ruoat siihen kuuluu ym..? :-) :-) Pakko ois itekki kokeilla jotain tollasta..

    VastaaPoista