lauantai 4. huhtikuuta 2015

Olkapää treeniä

Olin tiistaina tekemässä uutta olkapää treeniä salilla. Oon tähän mennessä tehnyt ainoastaan vipunostoja, koska mulla on niin heikot olkapäät. Ne menee helposti sijoiltaan, ja siksi oon alottanut olkapää treenit ihan alusta ja todella hitaalla temmolla.

Mä yritin jossain vaiheessa tehdä olkapää liikkeitä ja silloin ne kädet meni joka kerta pois paikoiltaan, joten oli pakko luovuttaa. Mulla on yliliikkuvat nivelet olkapäissä ja nilkoissa.  Olin teininä kuvauttamassakin molemmat olkapäät. Ajateltiin jos niitä leikattaisiin, mutta päätettiin sitten odottaa. Sanottiin että kun oon vanhempi, niin niitä saatettaisiin sitten leikellä. Olin silloin niin nuori ettei ollut mitään järkeä lähteä niitä leikkaamaan, kun ei osattu sanoa meneekö ne edes parempaan suuntaan sillä leikkauksella. Yliliikkuvuudesta, ei välttämättä sinänsä ole haittaa, mutta mulla ne on niin pahasti yliliikkuvat, että ne lumpsahtaa pois paikoiltaan jopa nukkuessa. Joskus se ei tunnu miltään, mutta joskus taas tuntuu siltä, että lyötäis puukolla olkaniveleen ja käänneltäis sitä puukkoa siellä.

Nyt sitten päätin vihdoin ja viimein kokeilla, josko pystyis vetämään läpi oikean olkapää treenin ja se oikeesti onnistu.Olin niin fiiliksissä sielä salilla, että en oo ikinä ollut. Ne ei edes meinannut mennä sijoiltaa, ja kipeääkään ei missään vaiheessa tullut. Joten mä oon oikeasti saanut niitä edes vähän vahvistettua, ettei mee niin helposti pois paikoiltaan.
Kyllä on nyt 3 päivänä huomannutkin, että olkapäitä on tullut tehtyä. Ei muuten oo ikinä, mikään muu lihasryhmä ollut noin kipeä treenaamisesta. Mun olkapäät on ollut kuin tulessa viimeset 3 päivää. En oo edes kunnolla pystynyt nukkumaan, kun en tiennyt miten päin olisin, ettei niin jomottelisi. Yritin niitä hieroskella ja venytellä, mutta ei se mitään auttanut. Nyt tänään on vasta ollut helpompi päivä. Sali onkin kiinni nyt tiistaihin asti, että sillon sitten viimestään pääsen salille, jos en sitten lähde seinäjoelle treenaamaan. Katsellaan sitä nyt tässä sitten.

Hyvää pääsiäistä kaikille ja olkaa ihmisiksi. <3





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti